Peluo Peluo
Estas en » Weblog de Montaña » Inicio
Thursday 8 de December de 2011
Castellassa de can Torres (06-12-2011).
Tipo de Entrada: ÁLBUM DE FOTOS

Sortida matinal a una de les zones emblemàtiques de Sant Llorenç del Munt. Deixem el cotxe al carrer Vista Alegre de la Urbanització Cavall Bernat de Matadepera.En comptes d'enfilar el camí cap a la coneguda agulla del Cavall Bernat, flanquegem a la dreta per damunt del carrer Vista Alegre i trobem el cami dels monjos, el seguim. Entrem a la canal dels monjos i un cop dalt de l'altiplà seguim el cami en direcció a la Plaça Catalunya, trobem un trencall a mà dreta que ens fa baixar en direcció a la base dels plecs del Llibre. Seguim en direcció al turò anomenat "Gurugú"i per ample vista davallem fins trobar una cruïlla on trobem els senyals verds i vermells.Els anem seguint passant per el gorg del General i la font de les mosques, en aquest punt hem de trobar un caminet un pel ocult que amb marques blaves i grogues ens porta per estret corriol fins al peu de l'agulla de la Castellassa de Can Torres (829m.). L'ascensió fins dalt requereix tècniques d'escalada. La tornada la fem pel mateix camí, però aquest cop seguim els senyals verd i vermells fins al final i arribarem al carrer del Moliner. Finalment enllaçem per asfalt el cami del carrer del Moliner fins al de Vista Alegre. En total hem necessitat unes 3hores i mitja. Sortida fàcil i familiar.

Sunday 27 de November de 2011
Circular pel Puigsacalm (19-11-11).
Tipo de Entrada: ÁLBUM DE FOTOS

Amb l'excusa de fer una matinal per la zona on viu en Josep, vam aprofitar una escletxa de bon temps el dissabte 19 de Novembre per anar a la zona del Puigsacalm. La veritat que la "sortideta" no va decebre, i cap a les 08:45 del mati ens posavem en marxa des de Coll de Bracons.
Primerament vam seguir durant uns minuts el cami normal al Puigsacalm, per de seguida desviar-nos per la carena fins encarar en forta pujada el Puig de Tossell (1456m), després seguint la mateixa carena passant per damunt de la collada de Sant Bartomeu, arribem als plans de sobre la font Tornadissa. Entrem a la porta que dona pas al prat de les Civaderes, i on hi ha una cruïlla de camins agafem en forta baixada el "cami dels burros" amb algun primer pas que demana atenció. Flanquegem tota la cara Est del Puigsacalm per un cami que a voltes va per enmig de fagedes i a voltes per barrancs profunds. Arribem a la collada dels Burros i baixem a trobar el cami dels "Ganxos Vells": primer per canal fonda i dreta, i més avall per una mena de via ferrada que malgrat ser fàcil és aeria i no recomenable per gent amb vertigen. Un cop al fons del barranc girem en direcció a la roca anomenada Barret. Allà en una cruïlla de camins, enfilem el camí nou (Ganxos nous), primer per una canal estreta que acaba superant un resalt amb una escala horitzontal i unes grapes a la pared (recomanable cordino per persones no acostumades a aquests passos). Tot seguit superant una estreta canal arribem al coll de St. Corneli, girem a l'esquerra i trobem indicadors de Sta.Magdalena del Mòn.Anem amunt direcció a un proper cim que te un estel de nadal al damunt i el voregem, tornant a arribar al coll dels Burros. Un cop aqui, superem la forta pujada al Puig dels Llops i el coronem (1485m), ja després per cami normal, coronem el Puigsacalm (1515m.) i tornem per la font Tornadissa cap a la collada de Bracons. Unes 6 hores i mitja, 12 kms i uns 1500 metres de desnivell acumulat.

Thursday 20 de October de 2011
Jbel Toubkal (4167m.) 14-10-2011
Tipo de Entrada: ÁLBUM DE FOTOS

Clàssica ascensió al cim més alt de l'Atles des del poble d'Imlil. Aprofitant el pont del Pilar i un clima més benigne aquestes dates en aquella zona vam plantejar una ràpida ascensió a aquesta bella muntanya.
La sortida ja va començar el mateix dia 13 d'Octubre des de Marràqueix. Vam llogar un tàxi fins a Imlil (1hora i 1/2)i vam arribar cap al migdia al poblet. Allà vam dinar una mica i ja ens esperava en Hussein amb la mula. Vam carregar les motxilles i amunt!
Primer el cami puja per la marge dreta de la Vall d'Imlil. És un camí ample i que puja suaument entre camps de pomers. Més endavant arribem al fons de la vall al llogarret de Sid Chamharouch (2350m.)Un cop en aquest punt bebem uns refrescos i enfilem ara en dreta pujada per la vall d'Assif n'Isougouane, cap al Refugi dels Mouflons (3207m.), on arribem passades les 4 de la tarda.
L'endemà ens llevem dels primers i esmorzem cap a les 06:00am. A les 06:35am, ja som fora ( i es força de dia) i enfilem el cami, pero en no veure ningu seguim amunt en direcció al Ras/Timezguida. Quan ens adonem estem sota el coll de Tizi n'Ouanoums (3680m.). Malgrat el planell indica cami, el cami es impracticable i hem de desfer de nou tot el cami fins el refugi. Iniciem a les 09:05 ara si el cami de pujada al Toubkal. Malgrat haver començat un bon dia, el dia s'ha anat tapant i a les 10:30am, comença a nevar...Ja no pararà fins al cim de nevar. Malgrat tot, les nostres ganes poden més que el mal temps i coronem el cim a les 12:07pm. Fem les fotos de rigor i baixem perque comença a tronar. Som al refugi de nou a les 14:30pm. Allà ens espera en Hussein amb la mula i tot d'una baixem fins a Imlil on arribem a les 18:20pm.
El mateix Hussein ens aconssegueix un tàxi que ens deixarà a Marràqueix al voltant de les 20:15pm. En un viatge trepidant on anavem fins a 7 persones en un turisme!.
Una experiència molt recomanable, on es barrejen el coneixement d'una cultura forània , l'ascensió a un cim emblemàtic de l'Àfrica.
Finalment destacar com veureu a les fotos, que vam voler enviar un missatge d'ànims al nostre company Xavier (Amunt) que va patir un terrible accident el passat mes d'Agost.