Peluo Peluo
Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de Relatos » October 2006 » Pollego Inferior(2436m), Fals Pollego(2400) I Pic Occidental (2497m) Per Gran Diagonal. 14/10/06.
Thursday 19 de October de 2006, 00:00:00
Pollego Inferior(2436m), Fals Pollego(2400) i Pic Occidental (2497m) per Gran Diagonal. 14/10/06.
Tipo de Entrada: RELATO | 3107 visitas

Ja feia algun temps que teniem ganes de fer el Pollego Inferior del Pedra, i quina ruta millor que la Gran Diagonal. Al inci el cami esta ben marcat fins la font de Prat de Reo( marques verdes i blanques) pero despres i darrera la font has d´anar buscant unes fites una mica distant que fan el flanqueig fins a l´entrada de la Gran Diagonal. Una gran esquerda que ratlla la cara Sud del Pollego Inferior. Per entre mig de vies d´escalada es va pujant agafant amb les mans fins a un pas de cadenes(III) que li dona espectacularitat a la pujada. Despres una canal pedregosa ens mena al bell mig de la Bretxa Occidental (2385m) pero just a ma dreta ( hi ha un seguit de fites) ens desviem per anar a buscar una dreta canaleta( II+) que te un pas una mica fomut( sense presses, a la baixada rappel aconssellable). Sortim ja despres a la part somital i una curta pujada ens mena al cim del Pollego Inferior (2436m.). La baixada l´efectuem pel mateix lloc, tambe hi ha la possibilitat de rapelar directament fins a la bretxa ( uns 40m molt verticals). Nosaltres desgrimpem i fem un petit rappel de 3m.a la canaleta de pujada (aniria be que algu col.loques una anella). Finalment remontem el tarteram fins el Fals Pollego(2400m). Nomes ens queda la baixada per el costat de Gosol fins a comunicar amb l´enforcadura. Agafem la via normal al Pic Occidental i a les 14:30 ens plantem dalt... molta gent que gaudeix del bon temps que fa. Ara falta la tornada pel mateix lloc. Amb molt de compte desgrimpem el que haviem pujat i a l´alçada de les cadenes ( hi ha una anella) fem un rappel. La baixada es molt rapida i a les 17h. som al cotxe. Total 8h. Material recomanable, casc, budrier, buit, bagues i corda de 30m.